Yeni Ufuklar Doğa Sporları Spor Kulübü

TRABZON'DAN GÜRCİSTAN'A TÜM RENKLERİ İLE KARADENİZ (PASAPORT VE VİZESİZ)

SİNAN AYDIN İLE TRABZON'DAN GÜRCİSTAN'A, BULUTLARA YOLCULUK

Tüm Kültürel Renkleri ile Doğu Karadeniz

6 Gün 5 Gece TRABZON’DAN GÜRCİSTAN’A KARADENİZ

1. Gün : 16 Temmuz 2012 TRABZON -  ATATÜRK KÖŞKÜ - AYASOFYA – SÜMELA MANASTIRI – AYDER YAYLASI

Sinan Aydın ile sabah saatlerinde Trabzon havaalanında buluşarak, özel aracımızla  Trabzon şehir merkezine hareket ediyoruz. Kısa bir şehir turu ve tanıtımın ardından Karadeniz’in tüm doğal ürünleri ile hazırlanmış zengin brunch sofrasına oturuyoruz. Trabzon’da Sümela Manastırı, Atatürk Köşkü ve Ayasofya'nın görüleceği programın ardından yola devam ederek Ardeşen  Fırtına vadisini takip ederek Ayder Yaylasına ulaşıyor ve konaklayacağımız otelimizde odalarımıza yerleşiyoruz. Akşam yemeği ve geceleme otelimizde.

2. Gün : 17 Temmuz 2012 POKUT – SAL YAYLALARI

Kahvaltı sonrası  2100mt.’deki Pokut yaylasına geçiyoruz. Kaçkar manzarasında birbirinden güzel fotoğraflar çekerek, Pokut’a veda edip Ayder ve Fırtına vadileri arasındaki Sal’a geçiyoruz. Yeşil’in her tonuna doyarak, akşama doğru Ayder’de otelimize dönüyoruz. Konaklama ve akşam yemeği otelimizde.

3. Gün: 18 Temmuz 2012 BATUM GEZİSİ

Otelimizde alacağımız açık büfe kahvaltı sonrasında, Batum'a hareket ediyoruz. Sarp Sınır Kapısında giriş işlemlerimizi tamamladıktan sonra Gonio - Apsaros Kalesi'ni geziyoruz, Çoruh Nehri'ni ve üzerindeki eski Gonio Köprüsü'nü göreceğiz. Sonra Dünya'nın el ile hazırlanmış ikinci büyük bahçesi olan tropik bitkileri ile ünlü Batum Botanik Bahçesi’ne gidiyoruz. Batum şehir merkezine giderek alacağımız yemek sonrası, göreceğimiz yerler:  olacak. Birbirinden farklı bitki örtüsünün yer aldığı bu büyük bahçe gezintisinin ardından Tarihi Meryem Ana Katedrali, Tarihi Orta Camii, Batum Resim ve Güzel Sanatlar Müzesi, Tiyatro Binası, Medea Heykeli, Batum Limanı ve Avrupa meydanı. Batum Bulvarı'nda gezinti yaptıktan sonra alışveriş için serbest zaman ayırıyor ve sonra Sarp Sınır Kapısı'ndan çıkış işlemlerini yapıp Ayder’deki otelimize dönüyoruz.
NOT:Türkiye ile Gürcistan Devletleri arasında yapılan anlaşma gereği TC vatandaşları Batum' a üzerinde TC kimlik numarası bulunan nüfuz cüzdanı ile geçiş yapabilmektedir. Bunun dışındaki kimlik kartları ile (ehliyet vs.) geçiş yapılamamaktadır. Ailesi ile birlikte (Anne ve Babanın Aynı Anda) seyahat etmeyecek olan 18 yaş altı kişiler BATUM' a geçiş için NOTER den onaylı MUVAVFAKATNAME almak zorundadırlar.  DİKKAT: TC NOLU NÜFUS CÜZDANINIZI SEYAHATE ÇIKARKEN YANINIZA ALMAYI UNUTMAYINIZ.

4. Gün : 19 Temmuz 2012 FIRTINA VADİSİ – ZİLKALE - PALOVİT ŞELALESİ -ÇAT - ELEVİT

Kahvaltı sonrası,  Fırtına Vadisinin en etkileyici noktalarından olan Zilkale’ye gidiyoruz. Yol boyunca Konaklar Mahallesi  ve tarihi şenyuva köprüsüne uğruyoruz. Zilkale'yi gördükten sonra 1 buçuk saatlik bir yürüyüş ile Palovit Şelalesine geçiyoruz. Palovit’ten Çat köyüne gidiyor ve öğlen açlığımızı dindirmek için, Çat Yaylasında mangal yapıyoruz.  Öğle yemeğinden sonra Elevit Yaylasını gidiyoruz. Yine güzel fotoğraflarımızı çekip, özel aracımızla Ayder'e dönüyoruz. Konaklama ve akşam yemeği otelimizde.

5. Gün : 20 Temmuz 2012 AŞAĞI ve YUKARI KAVRUN YAYLALARI - BÜYÜK DENİZ GÖLÜ

Sabah otelimizde alacağımız Kahvaltı sonrası, 3000mt’deki kavron yaylalarına hareket ediyoruz. Bölgenin en geniş ve turistik yaylarından olan Kavron’da yürüyüşümüze başlayarak, hafif bir tırmanışla 2 saat içinde Büyük Deniz Gölüne varıyoruz. Öğle yemeği sonrası isteyenler fotoğraf çekerken, isteyenler de gölde yüzebilirler. Konaklama ve akşam yemeği otelimizde.

6. Gün : 21 Temmuz 2012 RİZE ÇAY ve BEZ FABRİKALARI – RİZE KALESİ – UZUNGÖL

Bugün kahvaltı sonrası 1 haftadır bize kucak açan Ayder Yaylası ile vedalaşıp, Rize’ye doğru hareket ediyoruz. Rize’de Çay ve Bez fabrikalarını gezdikten sonra, Rize Kalesini de ziyaret ediyoruz. Yola devam edip, Uzungöle varıyoruz, burada alacağımız öğle yemeği sonrası eşsiz göl manzarasında fotoğraflarımızı çekiyoruz. Öğleden sonra Havaalanına  transferimizi yapıyor, ve Karadeniz’e veda ediyoruz.

Ulaşım Alternatifleri:

Gidiş  : Otobüsle gelmek isteyenler için, 09:30’da otobüs terminalinden araçla alınma

Uçak ile gelmek isteyenler için 10:30 Trabzon havalimanından haraket.

Örnek uçuş: 16 Temmuz, Pegasus, İstanbul Sabiha Gökçen-Trabzon

(Kalkış 08:20 – Varış 10:00)

Dönüş: Otobüsle dönmek isteyenler için, 18:00’de otobüs terminaline bırakılma

Uçak ile dönmek isteyenler için, 17:00’da Havalimanına bırakılma

Örnek uçuş, 21 Temmuz, Pegasus, Trabzon İstanbul Sabiha Gökçen

(Kalkış 17:45 – Varış 19:30)

NOT: BU ETKİNLİKTE PASAPORT VE VİZE GEREKMEMEKTEDİR!

Araçsız Etkinlik
Üye Girişi Yapmalısınız.

Uyarılar

Genel Uyarı Metni

Değerli Üye ve Misafirlerimiz,

ETKİNLİKLER, İLGİLİ OTORİTELER VE DAĞCILIK FEDERASYONU TARAFINDAN BELİRLENECEK KARAR VE TAVSİYELERE UYGUN OLARAK GERÇEKLEŞTİRİLMEKTEDİR. ETKİNLİKLER, İZİN ÇIKMAZ İSE GERÇEKLEŞTİRİLMEYECEKTİR. GEREK DUYULURSA AYRINTILARDA DEĞİŞİKLİĞE GİDİLECEKTİR.

Kulübümüzce gerçekleştirilen dağcılık, kampçılık, kültür gezileri, doğa yürüyüşleri ve diğer doğa sporları ile ilgili faaliyet çalışmaları; kulüp yöneticilerimiz, rehber, lider ve etkinlik sorumluları tarafından gönüllülük esasına göre yapılmakta olup ticari turlarla ilgimiz bulunmamaktadır. Beklentilerinizin bu yönde olmaması konusunu dikkatinize sunar anlayışınız için teşekkür ederiz.

Katılım bildirdiği halde gelmeyen yada günübirlik etkinliklere 2 gün, haftasonu konaklamalı etkinliklere 3 gün, yurtiçi uzun süreli etkinliklere 2 hafta ve yurtdışı etkinliklere 6 hafta kala iptal etmek isteyen üyeler maliyet paylaşımında oluşan rakamı Kulüp hesabına yatıracaklardır. E-posta ile kendilerine yapılan bildirimi 5 gün içinde gerçekleştirmeyen arkadaşların sonraki katılım bildirimleri "yedek" olarak değerlendirilecektir...
Bu karar diğer arkadaşların, yani kurallara uyan çoğunluğun haklarını korumak adına zorunluluk olmuştur.
Etkinlikler paylaşım esasına göre ücretlendirilir. Ayrıcalıklı kişi, kar ve kazanç yoktur.

Yudosk etkinliklerini www.yudosk.org dışında yayınlamak izne tabidir. www.yudosk.org dışında yapılan katılım bildirimleri geçersizdir.

Yürüyüşlerde yemek molaları dışında sigara içmek ve doğada çöp bırakmak yasaktır.

Seyahatler yasalara uygun şekilde TURSAB Acentaları tarafından organize edilmektedir.